top of page

Lagunas De Chacahua, boat cruise. Rejs lodzią do Lagun Chacahua.

During your stay in Puerto Escondido, don’t miss the chance to explore Chacahua Lagoon, a natural habitat for migrant birds and other wildlife. After a morning pick up from the house, we traveled for about 1.5 hours by car, we arrived at the village of Zapotalito, where we boarded a boat and cruise along the five lagoons that make up the Chacahua Lagoons National Park. It took us about 30 minutes to reach the Pacific Ocean and beautiful beaches. The boat waited for us there and took us back.

The cruise was fantastic, we learned about each of the lagoons, the journey into mangroves, we saw many birds such as the ibis, parrots, and herons. On the coast, you can also see iguanas.

During our four hours stay on the beautiful beach, we enjoyed swimming in the Pacific Ocean and surfed as the waves were less strong than the ones we had in Zicatela Beach but still fantastic for surfing. The best waves are always in the early morning. You can take your own boards or rent them on site.

Our lunch at the beach restaurant Dona Tere was prepared by the local family and food as well as drinks were delicious and fresh.

We came back to Puerto Escondido in the late evening.

Costs: Rental of the boat was 2000mxn(100USd)

Rental of the car Toyota minivan for 10 people for one day with the driver was 2500 mxn (134USD)

We rented a house Casa Calilla for more information click here.

Podczas pobytu w Puerto Escondido, nie przegap okazji do zwiedzenia Laguny Chacahua, naturalnego środowiska dla migrujących ptaków i różnorodnych zwierząt. Wyjechaliśmy z domu około 8 rano i po około 1,5 godzinnej jeździe samochodem, dotarliśmy do miasteczka Zapotalito, gdzie wsiedliśmy na lodź i rozpoczęliśmy rejs wzdłuż pięciu lagun, które tworzą Park Narodowy „Chacahua Lagoons”. Dotarcie łodzią do Oceanu Spokojnego i pięknych plaż zajęło nam kolejne 30 minut. Wynajęta łódź czekała tam na nas i zabrała z powrotem.

Rejs był fantastyczny, płynąc wśród bujnej pięknej roślinności mogliśmy poznać historie każdej z lagun, widzieliśmy wiele ptaków, takich jak ibis, papugi i czaple. Czasami na brzegu można również zobaczyć legwany.

Podczas naszego 4-godzinnego pobytu na pięknej plaży pływaliśmy w Oceanie Spokojnym i surfowaliśmy, ponieważ fale były słabsze niż te, które mieliśmy na plaży Zicatela, ale nadal fantastyczne do surfowania. Na wycieczkę można zabrać swoje deski lub wypożyczyć je na miejscu. Warto wyjechać jak najwcześniej, gdyż najlepsze fale są zawsze z samego rana.

Nasz obiad został przygotowany przez miejscową rodzinę na plaży w restauracji Dona Tere, zarówno jedzenie jak i napoje były smaczne i świeże.

Wróciliśmy do Puerto Escondido późnym wieczorem.

Koszty: Wypożyczenie łodzi 2000mxn (100USd) Wypożyczenie samochodu Toyota minivan dla 10 osób na jeden dzień z kierowcą to 2500 mxn (134 USD). Obiad 1700 mxn (134USD).

W Puerto Escondido wynajęliśmy dom Casa Calilla. Więcej informacji tutaj.