top of page

Punakaiki Beach Camp, New Zealand.

When planning our camper adventure in New Zealand’s South Island, finding the most fun place for celebrating New Year’s Eve was of critical importance. Since we were dwelling along beaches of the island’s west coast - where there are six times as many sheep as people - finding a club or fancy hotel is not really realistic.

So we thought, How about celebrating our New Year’s night with a sunset surf on the monumental, cold waves of the Tasman Sea? Followed by a bottle of champagne - which we opened on the beach - we rang the New Year in by a campfire made with our neighboring campers at the Punakaiki campsite and shot fireworks from the picturesque beach. The next morning, we woke up in our van and headed out to go horseback riding in the mountain, accompanied by the view of beautiful limestone formations of Pancake Rocks.

More about Punakaiki Beach: www.punakaikibeachcamp.co.nz

Planując naszą podróż kamperem po Południowej Wyspie Nowej Zelandii, kluczowe znaczenie miało znalezienie najfajniejszego miejsca na świętowanie sylwestra. Jako że podróżowaliśmy wzdłuż plaż zachodniego wybrzeża wyspy - gdzie jest sześć razy więcej owiec niż ludzi - znalezienie klubu lub eleganckiego hotelu nie było zbyt realistyczne.

Pomyśleliśmy więc: dlaczego by nie pożegnać Starego Roku serfując przy zachodzie słońca wśród monumentalnych i zimnych fal Morza Tasmańskiego i tak zrobiliśmy.

Zmęczeni, ale szczęśliwi Nowy Rok powitaliśmy razem z naszymi sąsiadami przy ognisku, na pięknej i malowniczej plaży kempingu Punakaiki, otwierając szampana i odpalając fajerwerki. Następnego ranka obudziliśmy się w naszym kamperze i wyruszyliśmy na przejażdżkę konną po górach, podziwiając piękne formacje wapienne Pancake Rocks.