top of page

Our trip to Puerto Escondido. Nasze wakacje w Puerto Escondido.

We went to Puerto Escondido for one week to enjoy the beautiful, famous beaches and surfing. The town itself is minimalistic. It has no big hotels, a few restaurants, and many hostels. Definitely not made for the luxurious traveler. The hostels were all very climatic with colorful walls and music playing from each one. From the town, you can walk to the Punta Zicatela beach where you can swim with large waves (it's not easy), bodyboard, or surf. The waves at Punta Zicatela were smaller and safer than at the main Zicatela Beach, which is known for having the 3rd pipeline in the world. Nevertheless, on some days even in Punta Zicatela, the waves were too big to surf. We took classes with "Wino School" because they were very close to the beach and always had good quality boards available for rent. They have a small surf shack on the beach and spend their days teaching in the water and watching the waves. They were good teachers who always helped us get up and told us which waves were good to go on. They had good-sized boards and the classes were affordable. We definitely recommend it!

When we were at the beach, we met a photographer called @pulposalinas who took great pictures of us surfing!

What to do

Where to stay

We rented a house Casa Calilla for more information click here.

Restaurants and Bars

Pojechaliśmy do Puerto Escondido, słynącego z pięknych szerokich plaż oraz doskonałych warunków do surfingu na tydzień, w drugiej połowie lipca. Samo miasteczko, w którym się zatrzymaliśmy jest bardzo minimalistyczne. Nie ma tam dużych hoteli, jedynie kilka restauracji i hosteli. Na pewno nie jest to miejsce dla luksusowego podróżnika. Hostele były bardzo klimatyczne z kolorowymi ścianami i muzyką towarzyszącą odpoczywającym gościom. Z miasteczka można dojść na plażę Punta Zicatela, na której kapaliśmy się z dużymi falami (nie było to łatwe), a także pływaliśmy na bodyboardzie lub surfowaliśmy. Fale w Punta Zicatela były mniejsze i bezpieczniejsze niż na głównej plaży Zicatela Beach, uznawanej za 3 plażę na świecie z największymi falami. Niemniej jednak w niektóre dni, nawet w Punta Zicatela, fale były zbyt duże na surfing. Wynajęliśmy instruktora z miejscowej szkoły surfingu: "Wino School", ponieważ znajdowała się najbliżej plaży i zawsze dysponowała dobrymi deskami do wynajęcia. Szkoła mieściła się w malej chałupie na samej plaży a instruktorzy spędzali cale dnie w wodzie ucząc chętnych lub obserwując fale. Często nasze lekcje były odwoływane lub przenoszone na inne godziny tak aby dostosować silę fal do naszych umiejętności. Uważam, iż nasi instruktorzy byli dobrymi nauczycielami, zawsze pomagali nam wstać, uczyli które fale są dobre a które trzeba przeczekać, poprawiali tez nasze umiejętności sterowania. Zdecydowanie polecamy!

Kiedy byliśmy na plaży, spotkaliśmy fotografa o imieniu @pulposalinas, który podczas surfowania zrobił nam fantastyczne pamiatkowe zdjęcia!

Co robic:

Gdzie mieszkać:

W Puerto Escondido wynajęliśmy dom Casa Calilla. Więcej informacji tutaj.